Mistrz produkcji- czyli inaczej kierownik lub menadżer, jest to osoba która nadzoruje pracę podległego zespołu. Pracownik na takim stanowisku musi posiadać odpowiednie kwalifikacje zarówno techniczne (produkcyjne, zarządzanie produkcją), jak i w zarządzaniu ludźmi.
Brygadzista- podlega mistrzowi produkcji, rozdziela zadania dla pracowników produkcyjnych, nadzoruje prawidłowość powierzonych zadań, raportuje przełożonemu postępy w pracach.
W obu przypadkach bardzo pożądane jest aby zarówno mistrz produkcji, jak i brygadzista wykazywali się szczególnymi umiejętnościami w kierowaniu ludźmi, oraz potrafili je wykorzystać we właściwy sposób. Bardzo pomocne są szkolenia dla mistrzów.
Czego można się nauczyć uczestnicząc w szkoleniu tego typu?
- Jak prawidłowo komunikować się z podwładnymi, przełożonymi oraz współpracownikami?
- Jak radzić sobie ze stresującymi sytuacjami na produkcji?
- Jak we właściwy sposób delegować zadania?
- Jak dostrzegać potrzeby zespołu i mieć do nich odpowiednie podejście?
- W jaki sposób motywować podległych pracowników (poza finansami)?
Na jakie aspekty szczególnie zwracana jest uwaga na kursie dla mistrzów i brygadzistów?
- moce i słabe strony jakie posiada dana osoba na stanowisku kierownika lub brygadzisty
- rozwijania umiejętności w kierowaniu podległym zespołem
- wskazanie najlepszych ścieżek do motywowania zespołu
- zachęcania do podnoszenia kwalifikacji
- przedstawienie metod do konstruktywnego przekazywania informacji zwrotnej
Kolejnym bardzo istotnym punktem w szkoleniu jest przekazanie wiedzy jak radzić sobie z „trudnymi” pracownikami:
- technika odpowiedniego podejścia do podwładnego, który jest agresywny, podburza pozostałych lub jest leniwy. W takim przypadku kluczowe będzie rozpoznanie problemu, gdyż zachowanie takie świadczy iż istnieje sytuacja z którą pracownik nie jest sobie w stanie sam poradzić.
- technika radzenia sobie z oporem, gdy konieczne jest wprowadzenie zmian. W takiej sytuacji ważny jest sposób przekazania informacji na temat zmian, przede wszystkim przedstawiamy korzyści jakie wynikną po wprowadzeniu nowości.
- technika skutecznej walki gdy pracownik nie chce wykonywać poleceń. Nie okazywać w takiej sytuacji negatywnych emocji, istotne jest zadawanie odpowiednich pytań aby dowiedzieć się dlaczego pracownik nie chce (lub nie może) wykonać powierzonego zadania.
- technika konstruktywnej krytyki. Skrytykowanie z jednoczesnym pozytywnym wskazaniem sposobu na rozwiązanie zaistniałego problemu.
Wzięcie udziału w szkoleniu jest niewątpliwie bardzo dobrą inwestycją czasu oraz pieniędzy. Jest to inwestycja która zwróci się z nawiązką w postaci zbudowania dobrego zespołu pracowników. Profesjonalna grupa prowadząca kurs wzmocni dobre nawyki mistrzów i brygadzistów, jak również wskaże obszary nad którymi należy pracować. Szereg ćwiczeń praktycznych zobrazuje sytuacje, w których z pewnością liderzy będą uczestniczyć bardzo często i pokażą właściwe rozwiązania.