W jaką reklamę internetową najlepiej inwestować?

W Internecie znajduje się ogromna ilość informacji, a znaczna ich część jest zamieszczona na stronach internetowych, których ilość szacuje się na kilkaset milionów. Wobec takiego zasobu, dotarcie do konkretnej informacji nie jest rzeczą łatwą, zabiera też sporo czasu. Aby te informacje jakoś uporządkować, wymyślono katalogi. Informacja zamieszczona na danej stronie internetowej mogła być odnaleziona na podstawie katalogu, o ile strona została do niego dodana. Odnajdziemy ja za pomocą wyszukiwarki. Najpopularniejsza w Polsce wyszukiwarką jest Google, korzysta z niej 90% internautów. Za pomocą tej wyszukiwarki możemy znaleźć interesujące nas informacje, materiały czy usługi. Dzięki wyszukiwarkom zrodziło się pozycjonowanie stron, bo przecież nie wszystkie strony z informacjami mogą się znajdować na początku. Pozycjonowanie stron internetowych, to najlepsza reklama internetowa zarówno strony, jak i firmy czy instytucji oraz wyrobu czy usługi. Pozycjonowanie stron, to nowa dziedzina w działalności informatycznej, ciągle się rozwijająca, bo wyszukiwarki bez przerwy zmieniają swoje algorytmy wyszukiwań.

Pozycje na czołowych miejscach wyszukiwarek internetowych to świetna reklama. Dla tych , którzy nie znaleźli się wysoko w wynikach wyszukiwań pozostają reklamy płatne. Wyszukiwarki mają swoją ofertę reklamową. Reklama internetowa wyświetlana jest obok wyników wyszukiwania, a także na stronach innych reklamodawców współpracujących z wyszukiwarką .Głównym celem i zadaniem reklamy internetowej, poprzez pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach jest dotarcie do klientów. A wysoka pozycja strony internetowej w wyszukiwarce to zwiększona ilość zapytań ofertowych, w przypadku usług oraz zwiększona sprzedaż w przypadku towarów. Dzięki pozycjonowaniu stron internetowych i zdobywaniu wysokich pozycji w wyszukiwarkach firmy budują swoją wiarygodność, bo internauci częściej wybierają oferty tych firm, które są na szczytach wyszukiwarek. Wysoki wynik wyszukiwań powoduje wyprzedzenie ofert firm konkurencyjnych .