Jak sprawdzić pozycję strony w wyszukiwarce?

Internet jest źródłem ogromnej ilości informacji i to miedzy innymi przysparza trudności w wyeksponowaniu własnej strony internetowej w dostępnych wyszukiwarkach. Nawet nietrudna rejestracja strony internetowej w wyszukiwarce nie zapewnia stronie czołowego miejsca w wynikach wyszukiwania. Nawet najlepsza, najpiękniej zaprojektowana strona internetowa, bez odpowiedniej reklamy internetowej nie przyniesie jej właścicielowi oczekiwanych zysków. Zadaniem każdej strony internetowej jest przynoszenie firmie określonych dochodów, promowanie firmy, zwiększanie zasięgu jej działania, ale niewidoczna w wyszukiwarkach strona internetowa pozostaje na te zadania odporna. Może to robić tylko strona widoczna, często odwiedzana przez potencjalnych klientów, innymi słowy, strona , która ma wysoką oglądalność. Żeby zapewnić stronie wysoką oglądalność przez potencjalnych klientów należy zainwestować w reklamę internetową stron internetowych. Użytkownicy Internetu przeglądają przeważnie jedną , góra dwie strony wyszukiwarek internetowych.

Jeśli na tych stronach nie ma naszej, to nie będzie ona przynosić nigdy założonych dochodów. Pozycjonowanie stron internetowych jest najskuteczniejszą reklamą internetową i w ewidentny sposób podnosi, a czasami nawet wynosi stronę na najwyższe miejsca w wyszukiwarkach. Pozycjonowanie stron internetowych, jako reklama internetowa ma zachęcić do zapoznania się z ofertą tych, którzy jeszcze jej nie znają. Internauci nie szukają w wyszukiwarkach nazw firmy, ale określonych produktów i usług, dlatego ważne przy pozycjonowaniu stron internetowych są słowa kluczowe. Chodzi o to, by wpisując w okienku wyszukiwarki nazwę oferowanego przez daną firmę wyrobu czy usługi klient mógł trafić na konkretną stronę. Dzięki takiej reklamie internetowej klienci trafiają na twoją stronę, a nie na stronę internetowa konkurencji. Osiągając wysoka pozycję w wynikach wyszukiwań, dobrze pozycjonowana strona internetowa przyciągnie kilkuset nowych klientów , a to przełoży się na konkretny zysk firmy.